dinsdag 1 maart 2011

Ding 10

Wat een informatie komt er toch op je af tijdens deze cursus!
Nu weer Delicious.
Ik heb hier toch wel een beetje een dubbel gevoel bij. Natuurlijk is het handig om te kunnen profiteren van het favorietennetwerk van anderen (en andersom) maar ik vind het tegelijkertijd ook altijd wel een sport en een uitdaging om zelf leuke sites te zoeken op internet.
Bovendien stuitte ik, na het klikken op een tag vakantiehuizen, gewoon op de site van Novasol. Is deze dan door Novasol zelf toegevoegd of zal deze site echt door iemand als favoriet gebruikt worden?

Natuurlijk heeft Delicious vele mogelijkheden voor gebruik door bibliotheken. Zou het bv. mogelijk zijn om met de tag Spanje de cataloguspagina met alle titels die je hebt over Spanje tevoorschijn te laten komen? Liefst natuurlijk met de reserveermogelijkheis erbij?

Blijft alweer de vraag wie dit moet gaan beheren. Het lijkt mij toch allemaal zeer tijdrovend en wat mij persoonlijk betreft staat het toch wel erg ver af van mijn idee over het werken in de bibliotheek. Maar ja, ik ben dan ook inmiddels van de oude stempel.......zucht

3 opmerkingen:

  1. Maar met 23dingen ben je nu ook weer van de nieuwe stempel (adem diep in). Tijdrovend betekent dat we keuzes zullen moeten maken. Het is dus des te interessanter om te kijken wat van deze 23Dingen nu echt van betekenis kan zijn voor de bibliotheek en met name met welke dingen wij echt iets kunnen betekenen voor de klanten. Waar de klant is, moeten wij zijn en de klant is veel en vaak op web 2.0. De keus dat wij daar ook moeten zijn is al gemaakt. Maar hoe - en wat willen wij wij daar aan opofferen? Je gaat goed - reis lekker door, ontdek en vertel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar je kunt toch je eigen deliciouspage maken met sites die jezelf leuk vindt?
    Op het werk is wellicht een Delicious handig met sites die goed bruikbaar zijn op je eigen werkplek. Als iedereen die hetzelfde werk doet dan Delicious gewoon aanvult met handige sites, scheelt dat zoekwerk. Of kijk jij daar anders tegenaan?

    BeantwoordenVerwijderen